Презентована дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі 2017–2021 – це перший системний документ, в якому визначено основні проблеми та шляхи їх вирішення, вказано пріоритетні галузі та напрямки для експорту продукції. Це спільне завдання для представників уряду, парламенту, бізнесу та експертного середовища.
На цьому наголосив народний депутат фракції "Народний фронт", голова Комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук в коментарі журналістам під час презентації "Експортної стратегії України" 28 березня.
"Ця стратегія носить дієвий характер, робить заклик до дії, і мені здається, що вона кардинально відрізняється від того, що було раніше. Представники уряду глобально дивляться на економічні можливості країни. Залишилося реалізувати те, що презентовано. Для цього потрібен час, необхідно працювати, і результат буде однозначно позитивний", - сказав він.
Андрій Іванчук зауважив, що після скорочення експорту товарів до Росії з 17 млрд доларів у 2012 році до 3 млрд доларів у 2016 році знадобився час для переорієнтування економіки і бізнесу. Урядом Арсенія Яценюка було ратифіковано Угоду про зону вільну торгівлю із Європейським Союзом, що дало можливість українському бізнесу стати більш конкурентним і розширити ринки збуту.
"Необхідно для початку забрати перепони, які існують, а потім створювати додаткові можливості. Те, що зроблено за останні три роки по дерегуляції, - дає свої результати. В країні тяжка ситуація: йдуть військові дії на Сході, великі кошти відволікаються на соціальні речі. На зустрічах із представниками бізнесу ми чуємо основне - їм треба не заважати", - сказав народний депутат.
На зауваження журналістів, що зацікавленість є лише на сировину, голова комітету заявив, що це некоректне зауваження і українська продукція є конкурентною на міжнародних ринках.
"Ми дуже сильно відстаємо по коефіцієнту підприємств малого і середнього бізнесу, які залучені до експорту продукції. Тому необхідно, щоб люди зрозуміли, що те, що вони виробляють і реалізовують в Україні, можна продавати і на зовнішніх ринках. Зацікавленість є і в сировині, і в готовій продукції, якщо якість і ціна відповідає конкурентним умовам. Необхідно визначити пріоритети України в торговельній політиці, і це полегшить умови для бізнесу", - резюмував Іванчук.