Перший заступник голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту, член фракції "Народний фронт" Ігор Васюник пропонує включити до порядку денного цього пленарного тижня законопроект №2475а "Про внутрішній водний транспорт".
Про це він заявив у понеділок на Погоджувальній раді.
Співавтором законопроекту виступив також Голова фракції "Народний фронт" Максим Бурбак.
За словами Васюника, цей законодавчий акт "сприяє активізації розвитку внутрішнього водного транспорту, покращенню стану річкового господарства, а також залученню інвестицій в галузь".
У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що його метою є правове врегулювання правовідносин в галузі судноплавства на внутрішніх водних шляхах, а також врегулювання економічних та організаційних засад діяльності внутрішнього водного транспорту.
Крім того, на думку авторів, цей законопроект сприятиме розвитку берегової інфраструктури та ринку послуг внутрішнього водного транспорту, дозволить переорієнтувати вантажопотоки з автомобільних доріг на екологічний та економічний річковий транспорт тощо.
"Внаслідок незадовільного технічного стану судноплавних шлюзів на річці Дніпро, що добігають граничного терміну експлуатації – 70 років, а також через тривале недофінансування їх утримання, яке протягом останніх років не перевищувало 30% від необхідної потреби, утворилася ситуація, що несе реальну загрозу виникнення техногенної катастрофи", - застерігають автори законопроекту.
У той же час, у розробленому народними депутатами законопроекті №2475а пропонується модель утримання внутрішніх водних шляхів, яка запроваджена у країнах ЄС.
"Проектом акту визначено джерела фінансування витрат на утримання, ремонт та реконструкцію судноплавних гідротехнічних споруд за рахунок власника гідроелектростанцій Дніпровського каскаду; передбачено звільнення суден від плати за шлюзування; визначено умови звільнення від сплати в морських портах портових зборів для суден, що здійснюють перевезення внутрішнім водним транспортом; визначено джерела компенсації інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти інфраструктури річкових водних шляхів; передбачено звільнення від сплати за піднімання ферм мостів; впровадження автоматичного обліку річкових перевезень", - зазначається у пояснювальній записці.