Комітет з питань свободи слова підтримав законопроект, спрямований на боротьбу із незаконною зовнішньою рекламою (відео)
середа, 20 травня 2015, 20:11

 

Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики рекомендуватиме народним депутатам прийняти у першому читанні законопроект щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами (№2702). Відповідне рішення ухвалили члени комітету на сьогоднішньому засіданні.

Голова комітету, член фракції «Народний фронт» Вікторія Сюмар зазначила, що мета законопроекту – вироблення спільних норм щодо того, як має розміщуватися зовнішня реклама.

«Таких уніфікованих норм у нас досі немає, і тому ми бачимо, що десь на мостах стоїть реклама, десь біля садочків рекламують, даруйте мені, не зрозуміло що… Тому має бути чітко виписано, що може бути встановлено біля садочків, що біля шкіл, що в якихось стратегічних місцях. Тому це впорядкування є надзвичайно важливим», - наголосила вона.

На думку Вікторії Сюмар, у галузі зовнішньої реклами слід розробити спільні для країни стандартні норми, на основі яких органи місцевого самоврядування повинні  видавати відповідні дозволи.

У свою чергу співавтор законопроекту, представник «Народного фронту» Леонід Ємець наголосив на тому, що цей документ запроваджує ключові норми для боротьби з корупцією у галузі зовнішньої реклами, а саме: відкритість, прозорість, доступність інформації.

Так, законопроектом передбачено, по-перше, участь громадських організацій у розробці схем розміщення зовнішньої реклами в населених пунктах. По-друге, створення сайту, на якому буде розміщена інформація про необхідні дозвільні документи для рекламних операторів, схеми розміщення рекламних конструкцій, подані заяви, видані та анульовані дозволи тощо. 

«Кожен громадянин може дуже просто зайти (на сайт), набрати адресу, за якою він вбачає, що ця конструкція знаходиться не на своєму місці, і побачити увесь перелік документів, який за цією адресою, включаючи власника, є. Якщо цих документів немає, то ця конструкція автоматично знаходиться  незаконно там, і він має право звертатись до правоохоронних органів, до місцевої адміністрації з метою усунення цих правопорушень», - пояснив співавтор законопроекту.

Крім того, Леонід Ємець назвав ще одну принципову норму, яка вводиться цим законопроектом з метою боротьби з корупцією на рекламному ринку, - поняття мовчазної згоди.

«Яким чином сьогодні місцева влада наживається на бізнесі, пов’язаному з рекламою? Надає можливість встановлення незаконних конструкцій, закриваючи очі на їх наявність, і, відповідно, затягуючи, створюючи додаткові перешкоди для власників бізнесу з видачею їм дозволів, у випадку навіть якщо у них є повний перелік документів, передбачений законом. Тому що це дозволяє отримувати з них, як-то кажуть, кеш, а також уникати виплати цих грошей до бюджету», - підкреслив народний депутат.

Як зазначив Леонід Ємець, введення поняття мовчазної згоди усуває підставу для вимагання хабара, оскільки якщо протягом 30 днів дозвільні органи не винесли жодного рішення (дозволу, відмови чи перенесення термінів) щодо компанії, в якої є усі необхідні документи, то автоматично вважається, що така компанія отримала дозвіл.

Також у законопроекті визначаються вичерпні переліки документів, необхідних для одержання (продовження дії) дозволу, вичерпні переліки підстав для відмови у видачі дозволу, анулювання та переоформлення. Крім того, визначаються вимоги, яким повинна відповідати зовнішня реклама, аби сприяти безпеці дорожнього руху та не створювати перешкоди й незручності для громадян.

 

Слідкуйте за діяльністю команди "Народного Фронту"
в соціальних мережах

Зв'язок

Головний офіс

01001, м. Київ-1, вул. Велика Житомирська, 20
(044) 359 0763
press@nfront.com.ua