Стратегічне завдання Міністерства освіти і науки України – прийняти концепцію нової української школи, в якій діти матимуть змогу здобути уміння і компетентності XXI століття, які узгоджені країнами Європейського Союзу і які потрібні сьогодні сучасному українцю.
Про це заявила Міністр освіти і науки України, представник «Народного фронту» Лілія Гриневич у п’ятницю під час години запитань до Уряду у парламенті.
«Я вважаю, що в перші 100 днів ми зобов’язані прийняти концепцію нової української школи і ця концепція повинна бути обговорена до 1 вересня у фахових колах, серед громадськості, й після цього ми зможемо вносити новий закон «Про загальну середню освіту», - наголосила Міністр.
За її словами, головна ідея полягає у перегляді змісту навчання і визначенні нових цілей середньої освіти.
«Діти мають здобути в школі уміння і компетентності XXI століття, які узгоджені країнами Європейського Союзу і які потрібні сьогодні сучасному українцю. Окрім знання рідної, державної та іноземних мов, інформаційних технологій, вміння критично мислити, аналізувати, працювати в команді, мати навички фінансової грамотності і підприємництва, нашим дітям потрібна освіта для життя. І це головна мета нової української школи», - наголосила Гриневич.
Лілія Гриневич вважає, що лише після зміни змісту та якості навчання є сенс говорити про збільшення тривалості навчального процесу.
«Ніхто не піде на раптове запровадження 12-річного навчання без нового змісту, без зарезервованих бюджетних коштів, без відповідної підготовки вчителів і відповідної мережі закладів. Якщо запроваджувати 12-річну школу з 1-го класу з 2018 року, то ми виходимо на 12-й клас у 2029 році. Це орієнтовні терміни вступу України до Європейського Союзу, якщо план буде працювати», - додала Міністр.
Вона також звернулася до депутатів Верховної Ради з проханням прийняти до завершення цієї сесії закон «Про освіту», який є базовим для здійснення подальших прогресивних змін. Цей закон доопрацьований у Комітеті ВР з питань науки і освіти і, за словами Міністра, готовий до повторного першого читання.
«Прийняття цього закону розблокує дуже багато реформаторських ініціатив у сфері дошкільної, професійної, загальної середньої, вищої освіти та освіти дорослих», - зазначила Лілія Гриневич.