Нова українська школа неможлива без переосмислення ролі курсу «Історія» у змісті освіти та у способі його викладання.
На цьому наголосила міністр освіти і науки, представник партії «Народний фронт» Лілія Гриневич під час презентації концепції інтегрованого курсу «Історія України у світовому контексті» для 10-11 класів.
Вона відзначила, що нині головне завдання полягає в трансформації української школи від школи, яка переважно начиняє дитину знаннями, до школи компетентностей, які включають знання, уміння їх застосовувати, а також цінності і вироблення певного ставлення на їх основі.
«Величезна кількість інформації, зокрема сфальсифікованої сьогодні, виливається на дітей, і вона потребує переосмислення та критичної оцінки з певної ціннісної платформи. Безсумнівно, «Історія» як предмет надзвичайно важлива для побудови такої платформи», – зауважила Лілія Гриневич.
Під час презентації міністр також зупинилася на питанні інтеграції предметів «Всесвітня історія» та «Історія України». За її словами, сьогоднішня система дає учневі більше можливостей і знань лише на папері. Натомість, в підсумку школярі мають величезну прогалину в освіті. Адже дитина у старших класах все одно обирає профіль й витрачає час на курси та репетиторів, пропускаючи інші предмети, замість того, щоб у школі вивчати профільні та інші предмети на необхідному рівні.
«Діти мають право на вибір. І якщо ми їм цей вибір не забезпечимо, ми залишимо їх перед викликом із 20 навчальних предметів. Як цю проблему вирішують у провідних країнах світу? Дитині дають обрати свій профіль, а те, що їй потрібно для гармонізованого розвитку і цілісного світогляду, заключають в інтегровані курси. І ми теж хочемо якомога швидше ухвалити рішення щодо прочитання інтегрованого курсу «Історія» для тих, хто обрав, наприклад, природничо-математичні профілі. Так є значно більше шансів, що в них після школи залишаться реальні знання з цього предмету», – зазначила Лілія Гриневич.
На думку очільниці МОН, такий підхід стане шляхом до успішнішого формування громадянської компетентності та національної ідентичності у старшокласників. Адже ідея інтегрованого курсу полягає у тому, щоб помістити новітню історію України (20-21 століття) у світовий контекст, поставити її у центр шкільного курсу.
Лілія Гриневич подякувала за співпрацю усім присутнім освітянам, а також Інституту національної пам’яті, який активно долучається до розробки нових програм та курсів.