В Україні спостерігається віковий розрив між поколіннями науковців – здебільшого працюють вчені поважного віку та молоді науковці, адже саме середньої вікової категорії «відтік мізків» торкнувся найбільше.
Про це розповіла міністр освіти і науки України, представник «Народного фронту» Лілія Гриневич під час виступу на 11-му Київському безпековому форумі.
«Є кілька чинників, що спричиняють цей відтік кадрів. Є економічна ситуація в країні, є війна, що також чинник. 2016 року ми досягли історичного мінімуму фінансування науки – лише 0,16% ВВП. 2018-го нам вдалося вирівняти ситуацію. Відбулося збільшення інвестицій: на 38,2% для НАН України та на 12,3% для МОН на університетську науку. Але цього категорично недостатньо», – зазначила Лілія Гриневич.
Вона додала, що зараз Міністерство освіти і науки України перебуває в процесі здійснення щонайменше чотирьох реформ, які безпосередньо впливають на розвиток людського капіталу.
«Ми робимо реформи в сферах освіти та науки, бо для безпеки у сучасному світі військової сили недостатньо, потрібен людський капітал. Понад 65% населення України сьогодні, в цю хвилину, дотичні та піддаються впливу системи освіти в Україні. Серед них – 1,3 млн дошкільнят, більш як 3,5 млн школярів, 1,6 млн студентів, близько 300 тис. учнів закладів професійної освіти та 18 млн батьків. Насправді ж, по суті, практично все населення нашої держави – продукт системи освіти. Сьогодні не лише ми, а й увесь світ перебуває в освітній кризі та шукає шляхи адаптації до викликів нового часу», – повідомила міністр.
Лілія Гриневич відзначила, що за даними досліджень, проведених в Гарвардському та Стенфордському університетах, тільки 15% кар’єрного успіху забезпечується рівнем професійних навичок. У той час як інші 85% – це так звані м’які навички (Soft Skills).
«1 вересня 2018 року всі першокласники вже навчатимуться за новим Держстандартом початкової освіти, який враховує та передбачає запровадження компетентнісного підходу до навчання у наших школах. Саме за рахунок цього ми зможемо стимулювати розвиток м’яких навичок у наших дітей. І, звісно, не буває реформ без інвестицій. З 2016 року нам вдалося збільшити частки видатків на освіту в Держбюджеті до 6,7% ВВП з 5,7% ВВП. Це значний крок вперед», – наголосила міністр.
ФОТОРЕПОРТАЖ з Форуму (день другий) можна переглянути ТУТ
ФОТОРЕПОРТАЖ з Форуму (день перший) можна переглянути ТУТ