«Неможливо якісно провести реформу середньої освіти, якщо вона не супроводжуватиметься зміною підходів до підготовки вчителя», - наголосила міністр освіти і науки України, представник Політичної партії «Народний фронт» Лілія Гриневич на засіданні сектору вищої освіти Науково-методичної ради МОН.
Вона зазначила, що українська школа знаходиться в пострадянській кризі. У той час, як сучасний світ диктує нові тенденції, навчання в Україні досі орієнтоване на звичайне запам’ятовування фактів, яких з кожним днем стає все більше.
На переконання міністра, неможливо якісно провести реформу середньої освіти, якщо вона не супроводжуватиметься зміною підходів до підготовки вчителя.
«Ми декларуємо компетентнісний підхід до стандартів змісту середньої освіти та компетентнісний підхід до викладання», - наголосила вона.
Лілія Гриневич повідомила, що зараз МОН розробляє нову Концепцію педагогічної освіти та нові стандарти вищої освіти загалом.
Як нова Концепція педагогічної освіти, так й стандарти, в тому числі, будуть визначати обсяг та якість знань, які повинен отримати випускник вищого навчального закладу. Міністр зазначила, що правильне визначення результатів навчання освітян має бути напряму пов’язано з концепцією нової школи.
«Зараз ми також готуємо освітній кодекс учителя. Цінності – це дуже вагомий елемент у підготовці педагога, їх обов’язково має враховувати нова концепція. Саме орієнтація на етику і цінності – головна ознака провідних освітніх систем. Враховуючи те, що в нас все частіше постає питання взаємовідносин вчителів і батьків, вчителів і дітей, оскільки ми знаходимося в складній ситуації військового конфлікту, етична підготовка вчителя – це нагальне питання», - додала Лілія Гриневич.