Нова українська школа має задати нові рамки освітньої політики – школи повинні бути місцем, де представницька демократія практикується і обов'язки розподіляються. Вчителі мають розширити можливості учнів – школярі зможуть самі приймати важливі рішення та діяти.
На цьому наголосила міністр освіти і науки, представник партії «Народний фронт» Лілія Гриневич під час виступу на Міжнародній конференції Ради Європи «Забезпечення демократії через освіту» в місті Нікосії, Республіка Кіпр.
Міністр представила міжнародній спільноті ідею створення освітньої онлайн платформи. Через неї надаватиметься не лише доступ дітям та вчителям до сучасних освітніх матеріалів, а й методична допомога для педагогів та адміністрації шкіл.
«Платформа відіграватиме особливу роль у розвитку демократичних і громадянських компетентностей. Україна має тривалий досвід співпраці з європейськими організаціями в області демократичної освіти. Кращі матеріали та розроблені проекти будуть завантажені на майбутню національну онлайн платформу. Вона міститиме різну інформацію, наприклад: нові стандарти освіти, методичні і навчальні матеріали, інструменти та методи оцінки, відеоуроки», - зазначила Лілія Гриневич, наголосивши, що МОН шукає партнерів для спільної реалізації цього проекту.
Окрім сучасного менеджменту і структури школи, а також нового освітнього середовища із широким використанням інформаційних технологій, міністр представила ще один засадничий блок Нової української школи – освітній контент на основі компетентностей.
«Розвиток компетентностей для демократичного громадянства здійснюватиметься не через створення окремого предмету, а наскрізно в усіх навчальних дисциплінах. Вчитель Нової школи – вихователь нового покоління користуватиметься свободою творчості і професійного розвитку. Педагогіка партнерства буде однією з основ школи, заснованої на взаємній повазі до особистості, праві вибору і відповідальності за прийняті рішення», – пояснила вона.