Навчальні програми для учнів 5-9 класів після оновлення будуть підсилені матеріалами для формування ключових компетентностей.
Про це зазначала міністр освіти і науки, представник партії «Народний фронт» Лілія Гриневич під час виступу на форумі «Цифрове перетворення освіти».
«Наша ідея – зібрати найкращі напрацювання і запровадити їх для використання в обов’язковій програмі. Не як окремі предмети, а щоб вони пронизували інші предмети і через них формували відповідні компетентності, зокрема й цифрову. Важливо, щоб ми не тільки говорили, але й діяли», - сказала вона.
Лілія Гриневич нагадала, що МОН відкрило майданчик для публічного обговорення і роботи над удосконаленням програм. «Влітку це була робота над програмами початкової школи, зараз на черзі базова. Якщо ви знаєте про цікаві матеріали, які таким чином можна адаптувати до використання в школах – пропонуйте, ми завжди відкриті до таких пропозицій», – закликала міністр освітянську спільноту.
Як і влітку 2016 року, коли відбувалося оновлення програм для початкової школи, увесь процес оновлення програм базової школи буде прозорим і відкритим для громадськості. Обговорення проходитиме у кілька етапів. Після кожного з них на обговорення виставлятиметься оновлений документ, а також порівняльні таблиці, де вказуватимуться пропозиції, що були враховані, а також пропозиції, що враховані не були, з усіма відповідними обґрунтуваннями.
У своєму виступі Лілія Гриневич також наголосила, що саме цифрові технології є інструментом, який зможе зробити успішними наших дітей.
«Ми постійно шукаємо вчителів, які вчаться, які мають відкритий розум та натхнення. Жодні наші концепції, як би гарно ми їх не прописали, жодні закони, які ми можемо проголосувати у Верховній Раді, не спрацюють для кожної української дитини, якщо не зміниться вчитель, який безпосередньо працює з цією дитиною. Я вважаю, що такі спільноти – це точки розвитку для нашої освіти й країни загалом. І я вдячна вам за те, що ви вчитесь, що ви нестандартно мислите, що ви прагнете чогось нового – це дуже важлива риса саме для вчителя», – додала міністр.
Вона нагадала, що минулого року МОН поставило в навчальні заклади 23 тис. комп’ютерів з ліцензійним програмним забезпеченням. «Це програмне забезпечення дає можливість відслідковувати, як використовується комп’ютер. Зокрема, чи підключений комп’ютер до якісного Інтернету. Знаєте скільки комп’ютерів реально працюють в мережі? 20 відсотків. Зрозуміло, що ці комп’ютери, як правило, пішли в сільські школи, але це показує реальний стан справ, а не те, що нам показують на папері», – підкреслила Лілія Гриневич.
Вона наголосила: у більшості країн, де всі школи мають широкосмуговий доступ до Інтернету, до процесу підключення долучився соціально відповідальний бізнес.
«Наприклад, коли заходили з 3g, потім з 4g мобільні оператори, вони брали на себе підключення на певних територіях навчальних закладів. На жаль, нам ще не вдалося дійти до такого рівня соціальної відповідальності бізнесу», – розказала Міністр.
Довідково
Одним із пріоритетних завдань реформи школи визначено оновлення навчальних програм і запровадження компетентнісного підходу. Школа має навчити дітей використовувати знання і вміння, отримані в процесі навчання, для вирішення повсякденних проблем і життєвих ситуацій, а програми мають бути сформовані таким чином, щоб основні компетенції пронизували увесь зміст освіти і робили його прикладним до життя.