Дерегуляція і спрощення умов для автобусних перевізників, запровадження прозорих ринкових механізмів та електронних сервісів мають створити нову якість послуги для споживача і нову реальність для бізнесу.
На цьому наголосив міністр інфраструктури, представник партії «Народний фронт» Володимир Омелян під час спільного брифінгу з керівником Укравтодору Славоміром Новаком і директором Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Мінінфраструктури Віктором Сасіним.
Володимир Омелян анонсував переведення в ІТ-сферу низки послуг, які традиційно ускладнювали економічні взаємовідносини між державою і бізнесом.
«Двосторонні дозволи на міжнародні перевезення вантажним автомобільним транспортом завжди були предметом скарг, корупції, перепродажу на чорному ринку. В першому півріччі цього року розпочне роботу онлайн система видачі таких дозволів», - повідомив він.
Міністр уточнив, що кожен дозвіл буде мати захищений QR-код. «Ми зможемо відстежувати його в режимі он-лайн: де він, чи перетнув він кордон, що з ним робиться», - зазначив Володимир Омелян.
«Ми також запустили в тестовому варіанті електронний реєстр маршрутів. Це допоможе планувати логістику в середині країни і ввести єдиний квиток для автобуса-залізниці-літака, а також дозволить перевізнику відстежувати рух його транспорту, робити свій бізнес-план подальшої роботи. Ми вводимо електронний кабінет, який дасть можливість в онлайн-режимі підтвердити ліцензію чи маршрут будь-якого перевізника в рамках України», - сказав він.
В електронному кабінеті у кожного перевізника буде функціонувати і система електронних штрафів. «Чому це важливо? Не лише перевізник буде розуміти, за що його оштрафували, а і будь-який інспектор транспортної інспекції, вирішивши оштрафувати перевізника, заходить в його електронний кабінет. І будь-які маніпуляції будуть неможливі. Ці всі речі ми робимо на блокчейні», - пояснив очільник міністерства.
Володимир Омелян також наголосив, що надважливо, аби рекордне фінансування на відновлення українських шляхів, яке становить близько 50 млрд грн у цьому році, було витрачено прозоро, без корупції, з грамотним підходом.
Міністр підкреслив і важливість застосування новітніх технологій будівництва, зокрема бетонних доріг: «Я вірю, що в березні ми приймемо остаточне рішення щодо застосування всіх норм і стандартів, які є притаманними в Європейському Союзі, США, щоб ми йшли перевіреними технологіями, сучасними варіантами вирішення тих проблем, які ми маємо у дорожньому будівництві».