Необхідно врегулювати розповсюдження соціальної реклами, якою часто зловживають, - профільний комітет (відео)
середа, 3 жовтня 2018, 17:10

Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики рекомендував Верховній Раді ухвалити у першому читанні законопроект №8616, який покликаний врегулювати розповсюдження соціальної реклами на телебаченні і радіо та усунути зловживання в цій сфері.

Відповідне рішення було одностайно підтримане на черговому засіданні.

Голова комітету, заступник керівника фракції "Народний фронт", автор законопроекту Вікторія Сюмар зазначила, що "цей закон не те що назрів, а й перезрів".

За її словами, законопроект №8616 покликаний зупинити всю цю вакханалію з соціальною рекламою, яка є станом на зараз, коли під виглядом соціальної реклами рекламуються певні політики.

"Сьогодні багато хто піариться під виглядом соціальної реклами, а насправді за гроші. Давайте називати речі своїми іменами. Це теж потрібно врегулювати", - заявила Вікторія Сюмар.

Народний депутат зауважила, що наразі також не визначений остаточно єдиний орган, який має право видавати дозволи на соціальну рекламу. Так, Кабінет Міністрів пропонує надати відповідні повноваження Міністерству соціальної політики, яке, за словами Вікторії Сюмар, не має жодного відношення до медійної сфери.

При цьому голова комітету нагадала, що раніше у сесійній залі був "провалений" закон про зовнішню рекламу, оскільки не було політичної волі деяких фракцій щодо його ухвалення перед виборами.

"Це величезна проблема. І сьогодні ми побачимо величезні зловживання в цій сфері: буде висіти все що завгодно, і знайти крайнього буде достатньо складно. Тому позиція комітету: пропоную рекомендувати Верховній Раді підтримати його у першому читанні з тим, щоб позиція комітету тут була очевидна, що сфера соціальної реклами потребує упорядкування", - підкреслила вона.

Відповідно до пояснювальної записки, законопроектом пропонується внести зміни до низки законів України в частині надання повноважень Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення надавати висновок про відповідність змісту соціальної реклами вимогам чинного законодавства, застосовувати санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог законодавства щодо порядку розповсюдження соціальної реклами.

Проектом закону також пропонується, зокрема, передбачити, що соціальна реклама у теле- і радіопередачах, програмах повинна бути чітко відокремлена від інших програм, передач на їх початку і наприкінці за допомогою аудіо-,  відео-, комбінованих засобів, титрів, логотипу або коментарів ведучих з використанням слова "соціальна реклама". Передбачаються положення, які врегульовують процедуру та питання обов’язковості надання висновку Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо відповідності аудіовізуальної інформації визначеним чинним законодавством вимогам до соціальної реклами. Вводяться преференції для тих мовників, які безкоштовно транслюватимуть соціальну рекламу понад встановлену законом тривалість.


Слідкуйте за діяльністю команди "Народного Фронту"
в соціальних мережах

Зв'язок

Головний офіс

01001, м. Київ-1, вул. Велика Житомирська, 20
(044) 359 0763
press@nfront.com.ua