Насування нового безпечного конфайнмента (Арки) на об’єкт «Укриття» 4-го енергоблоку ЧАЕС, зруйнованого під час катастрофи 26 квітня 1986 року, має стати початком трансформації зони відчуження на територію інновацій та розвитку.
Про це заявив міністр екології та природних ресурсів, представник партії «Народний фронт» Остап Семерак під час урочистостей з нагоди успішного завершення насування Арки.
«Це історичний момент, адже велика територія української землі, на якій з давніх-давен жили наші предки, отримала шанс на відродження. Маю надію, що в найближчому майбутньому завдяки спільним зусиллям великі площі колись покинутих територій стануть центром відновлювальної енергетики та зроблять Україну енергетично незалежною та екологічно безпечною державою», - сказав він.
«Для Уряду України одним із головних пріоритетів було і залишається подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. Ми прагнемо поступово перетворити зону відчуження на екологічно безпечну територію. Від усього українського народу хотів би щиро подякувати міжнародній спільноті, членам країн-вкладників та країн-донорів, Європейському банку реконструкції та розвитку за величезну підтримку, за те, що вони не залишили, і маю надію - не залишать Україну в майбутньому наодинці з наслідками ядерної катастрофи, її руйнівним впливом на людство та довкілля», - додав міністр.
Остап Семерак переконаний, що для України та її міжнародних партнерів одним з найважливіших завдань на сьогодні є спорудження основних об’єктів інфраструктури, пов’язаних із зняттям Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворенням об’єкту «Укриття» на екологічно безпечну систему.
Проектом передбачено, що новий конфайнмент буде експлуатуватись упродовж 100 років. Це - найбільша з коли-небудь збудованих рухомих наземних конструкцій шириною 257 м, довжиною 162 м, висотою 108 м і повною вагою 36 тис. тонн. Після переміщення на відстань 327 м від місця зборки в остаточне положення величезний новий безпечний конфайнмент повністю накрив попередній тимчасовий об’єкт «Укриття», який був побудований одразу після аварії 1986 року.