Профільний комітет підтримав законопроект щодо заборони дискримінації та введення в оману у рекламі (відео)
середа, 17 жовтня 2018, 19:03

Комітет Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики рекомендує ухвалити у першому читанні законопроект, який покликаний врегулювати сферу порівняльної реклами та унеможливити в ній дискримінацію та введення в оману споживачів.

Таке рішення одноголосно ухвалили члени комітету на черговому засіданні.

Голова комітету, заступник керівника фракції "Народний фронт" та співавтор законопроекту Вікторія Сюмар зауважила, що, звичайно, було б добре, якщо б питання дискримінації та введення в оману у порівняльній рекламі вирішувались у процесі саморегуляції. Однак, як показує практика, на жаль, так не відбувається.

Вікторія Сюмар сказала, що після ухвалення законопроекту "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу)" №8515 у першому читанні профільний комітет доопрацює його до другого читання із залученням громадськості та авторів.

"Тому я підтримую цю ініціативу. Ми повинні дати сигнал, що такі речі, отака творчість принижує насправді усе суспільство, вона принижує країну. У нас взагалі повний бардак в сфері зовнішньої реклами", - наголосила Сюмар.

"Ми маємо виходити на це регулювання. Вже починати з чогось, насправді, треба, бо це (сфера реклами. – Ред.) у нас вічна священна корова, яку ми ніколи не чіпаємо", - додала народний депутат.

У засіданні взяли участь представники Асоціації зовнішньої реклами, з якими члени комітету активно співпрацюють.

Як наголошують автори, метою ухвалення законопроекту є гармонізація вітчизняного законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу та визначення законодавчих умов використання порівняльної реклами. А відтак - і опосередковане підвищення ефективності національної системи захисту прав споживачів, приведення її у відповідність до вимог ЄС в частині законодавчого визначення форм, видів та ознак забороненої недобросовісної підприємницької практики. В свою чергу, деталізація ознак забороненої недобросовісної підприємницької практики сприятиме захисту економічних інтересів добросовісних підприємців.

Відповідно до пояснювальної записки та змін, що вносяться до низки законодавчих актів, у порівняльній рекламі - рекламі, яка містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи – забороняється, зокрема:

- наводити твердження, дискримінаційні щодо осіб, які не користуються рекламованим товаром;

- наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та введення споживачів в оману або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції.

Проектом пропонується внести зміни до законів України "Про рекламу" (законодавчо визначити умови використання порівняльної реклами, уточнити положення щодо відповідальності за зміст порівняльної реклами тощо), "Про захист прав споживачів" (доповнення до переліку форм підприємницької практики, що вводить в оману тощо), "Про захист від недобросовісної економічної конкуренції" (уточнення вимог щодо правомірності порівняльної реклами), "Про охорону прав на знаки для товарів та послуг" (особливості використання знаку у порівняльній рекламі), Господарського кодексу України (окремі питання неправомірного використання ділової репутації суб’єкта господарювання).


Слідкуйте за діяльністю команди "Народного Фронту"
в соціальних мережах

Зв'язок

Головний офіс

01021, м. Київ-21, вул. Кловський узвіз, 7
(044) 359 0763
press@nfront.com.ua