У Києві відбулась презентація Національної транспортної стратегії України до 2030 року "Drive Ukraine 2030", схвалена Кабінетом Міністрів України.
У заході взяли участь міністр інфраструктури України, представник партії "Народний фронт" Володимир Омелян, Голова фракції "Народний фронт" у Верховній Раді Максим Бурбак, Голова Представництва ЄС в Україні Хюґ Мінґареллі, представники дипломатичного корпусу, члени команди підтримки реформ при Міністерстві інфраструктури, представники громадськості та медіа.
Над документом працювала команда Міністерства інфраструктури України спільно із провідними європейськими експертами в галузі транспорту за підтримки представництва ЄС в Україні та Європейської Комісії.
Презентуючи Національну транспортну стратегію, Володимир Омелян наголосив, що тільки амбітні плани і "велика інфраструктурна революція" можуть дати Україні нову якість.
"Побудова модерної держави вимагає модерного підходу. Стратегія 2030 – це не тільки про транспорт. Це стратегія про модерну Україну, про розвинену сильну державу, про людей, для яких ми створили найкраще", - наголосив міністр.
"Інфраструктурний прорив – це створення нової реальності, а не ремонт старої. Національна стратегія-2030 Drive Ukraine – драйвер економічних та соціальних перетворень в Україні. Створення України майбутнього. Це перетворення України на розвинену, високотехнологічну та інноваційну країну завдяки розвитку сфери транспорту та інфраструктури, застосування новітніх технологій. Drive Ukraine 2030 – цифрова інфраструктура, безпека на транспорті, безпілотні автомобілі, транспортні коридори, єдина транспортна та інфраструктурна мережа з Європейським Союзом", - підкреслив Володимир Омелян.
За словами міністра інфраструктури, «Drive Ukraine 2030» передбачає:
- 10 нових автобанів
- - Понад 100 комплексів автоматичного вагового контролю
- - 10 годин – середній час перетину України з Півдня на Північ і з Заходу на Схід
- 0 – дитяча смертність на автошляхах, зменшення травматизму на автошляхах на 90%, 35 млрд гривень з Дорожнього фонду на безпеку
- - Міжнародні автобани: Go Highway, Via Carpatia, продовження Одеса-Рені до Греції. А також розвиток внутрішніх напрямків: Львів-Київ-Харків-Донецьк, Київ-Керч, Полтава-Дніпро.
- - Повну відмову від "маршруток". Вільний ринок торпедує перехід до комфортабельних неолайнерів
- - 50 - працюючих аеропортів
- - 1 година – середній час, який займає дорога до аеропорту з будь-якої точки України
- - 50% населення, яке літає
- - Генерація пасажиропотоку регіональними аеропортами (наразі 98% пасажиропотоку припадає на 7 аеропортів)
- - Від 50% - частка low-cost сегменту в авіапревезеннях
- - 36 млн пасажирів на рік – пасажиропотік аеропорту "Бориспіль". Передбачає 6 об’єднаних терміналів та реконструкцію другої злітно-посадкової смуги
- - 3,5 млн пасажирів на рік – пасажиропотік аеропорту "Львів"
- - Розширення географії польотів (350 напрямків для польотів з усіх аеропортів України)
- - Вільна конкуренція на залізниці. Інфраструктура і залізничне полотно належать державі. Рухомий склад, локомотиви – як в державній, так і в приватній власності.
- - Передбачено спільне виробництво рухомого складу на основі співпраці Укрзалізниці з Крюківським вагонобудівним заводом та світовими компаніями: General Electric, Bombardier, Greenbrier та ін.
- - За умови успішної співпраці до 2030 року можна замінити 100% локомотивів та оновити вагонний парк на 100%.
- - 150 км/год – середня швидкість залізниці
- - На сполученні Київ-Одеса, Київ-Львів, Київ-Харків, Київ-Дніпро має бути замінена колія на колію європейського стандарту
- - Ці кроки дадуть можливість вивести Укрзалізницю в топ-5 залізниць світу за фінансовими показниками
- - Україна – хаб між Європою та Азією. Україна може серйозно заявити про себе як учасник проекту Нового шовкового шляху, для чого потрібен прозорий і ефективний механізм оформлення митних вантажів, якісна система залізничних і автомобільних магістралей.
- - Морське "єдине вікно" в усіх українських портах (інформаційна система, що дасть можливість впорядковано збирати і аналізувати дані про судна). Усунення корупційної складової. Низькі тарифи. Комфортна логістика.
- - 30% - частка вантажу, який обслуговують українські порти, у чорноморському басейні.
- - Українські порти у рейтингу ТОП100 найбільших портів світу.
- - 50 млн тонн на рік – перевезення вантажів Дніпром та іншими річками.
- - Оновлена «Укрпошта»: понад 70% - частка на ринку поштових послуг.
- - Hyperloop в Україні. Територією України можуть пройти 5 з 11 глобальних гілок надшвидкісного наземного транспорту Hyperloop, з яких три прокреслені через Київ.
- - 60 млрд доларів – обсяг інвестицій у транспортну сферу
- - Інтеграція України у світову економіку та технологічний стрибок у сфері інфраструктури можливі шляхом залучення Світових компаній до України: Hutchison Ports, DP World, General Electric, Bombardier, Tesla, Ryanair.
- - Будівництво в Україні Tesla Gigafactory з виробництва акумуляторних батарей та сонячних панелей.
- - Імплементація Угоди про Асоціацію з ЄС – схвалення та виконання пакету інфраструктурного законодавства, виконання директив ЄС
- - Smart Country. Smart-roads: будівництво інтелектуальних доріг для руху безпілотного транспорту, истема контролю трафіку (використання Big Data), Smart-road: пілотна дорога, що генерує електроенергію.
- - Єдиний квиток: 1 квиток для всіх видів транспорту
- - Від 50% - частка електрокарів у продажу автомобілів
- - 100% - весь громадський транспорт електричний
- - 2 заводи з виробництва електрокарів та батарей
- - Потужності, що виробляють: вантажівки, літаки, морські та річкові судна на електричній тязі
У свою чергу Голова представництва ЄС в Україні Хюґ Мінґареллі запевнив присутніх у підтримці України з боку ЄС в реалізації Стратегії.
"Національна транспортна стратегія України - це тисячі годин часу справжньої роботи. Європейський Союз підтримує вас у імплементації цієї дуже амбітної стратегії, тому що ми всі впевнені, мої колеги і я, що це те, що ви дійсно можете здійснити у цій важливій галузі", - підкреслив Хюґ Мінґареллі.
"Ви були у тісному зв’язку з міжнародною спільнотою, міжнародними фінансовими інституціями. Ми знаємо, що на базі всіх цих консультацій, ви прийняли всі зауваження від всіх зацікавлених сторін, і це є гарантією того, що це вірний документ", - наголосив Голова представництва ЄС в Україні.