На порталі Світового Банку опубліковано повідомлення про оголошений Урядом України міжнародний тендер "Проектування, постачання та встановлення пілотної системи зважування в русі" (Weight-in-Motion або WiM).
Про це заявив міністр інфраструктури, представник партії "Народний фронт" Володимир Омелян.
Він повідомив, що максимальна очікувана сума заявок складає $4,9 млн: "Очікується, що учасниками торгів будуть консорціуми з іноземних та українських компаній. Переможець повинен бути визначений у вересні 2018 року, а роботи розпочатись в жовтні ц. р. Проект розроблений спільними зусиллями Міністерства інфраструктури України, Світового Банку, Укравтодору, Уктрансбезпеки та міжнародних консультантів".
За словами очільника Мінінфраструктури, зміст проекту полягає в наступному: WiM-комплекси (яких буде збудовано 10 одиниць) виявлятимуть серед потоку перевантажені вантажівки і передаватимуть інформацію про них інспекторам Укртрансбезпеки на мобільні пункти контролю, розташовані далі по дорозі. Локацій всього шість. З них на чотирьох вимірювання буде здійснюватися в двох напрямках руху, і на двох - лише в одному напрямку, в сторону Києва. Отримавши деталізовану інформацію, інспектори здійснюють зупинку автомобіля та його контрольне зважування. У разі підтвердження порушення воно документується і накладаються відповідні санкції.
"Системи будуть розташовані на автодорогах М-01, М-03, М-05, М-06 та М-07. Тобто, на початковому етапі WiM-комплекси працюватимуть у так званому режимі преселекції, а пізніше – в автоматичному режимі накладання санкцій", - наголосив Володимир Омелян.
Стратегічні цілі застосування технології WiM - зберегти дороги від передчасного руйнування, зменшити ймовірність і тяжкість наслідків дорожніх аварій за участі вантажівок, створити невідворотність контролю та покарання за порушення вимог законодавства стосовно вагових обмежень.
"Після успішної реалізації пілотного проекту навколо Києва планується розгортання аналогічних систем в інших областях, в першу чергу - Одеській, Миколаївській та Херсонській", - розповів Володимир Омелян.
Він додав, що паралельно з пілотним проектом Міністерство інфраструктури проводить роботу з парламентськими комітетами та іншими зацікавленими сторонами для прийняття законопроектів №№7318 та 7319, які мають відкрити шлях до запровадження автоматичного габаритно-вагового контролю та заочного застосування санкцій до компаній-порушників.
"Отже, наша мета - щоб з наступного року кожна вантажівка, яка має вагу понад 40 тонн, не змогла заїхати чи виїхати з Києва. Також наша мета - щоб впродовж найближчих трьох років загальна вага транспорту, який пересувається українськими автошляхами, не перевищувала 40 тонн. Автоматичний ваговий контроль буде запроваджено по всій Україні", - додав, підсумовуючи, міністр інфраструктури.