Володимир Омелян: Закон про внутрішні водні шляхи – ключ до розвитку річкових вантажних перевезень
вівторок, 12 вересня 2017, 16:34

Верховна Рада має ухвалити закон «Про внутрішні водні шляхи», який є ключем до розвитку річкових вантажних перевезень в Україні.

Таку думку висловив міністр інфраструктури, представник партії «Народний фронт» Володимир Омелян під час круглого столу, присвяченому розвитку ринку річкових вантажних перевезень.

За словами міністра, Україна перевозить річками у 13 разів менше вантажів, ніж в середньому країни ЄС, і у 25 разів менше, ніж Німеччина зокрема. 16 річкових портів та терміналів мають пропускну спроможність близько 60 млн тонн вантажу на рік.

«Наразі вони завантажені у 10-12 разів менше, аніж 1990 року. Але, незважаючи на негативну динаміку, зберігається реальна можливість для України для розвитку річкових транспортних коридорів: це вихід на судноплавні канали Рейн-Майн-Дунай і через розгалужену систему внутрішніх водних шляхів та гирлових портів на Амстердам, Роттердам, Антверпен, Констанца з тим, щоб доставляти вантажі внутрішнім водним транспортом практично по всій Європі», - заявив Володимир Омелян.

«Дніпро - європейська річка, яка в перспективі могла б інтегруватися в транс’європейський транспортної коридор. Таким чином, Україна могла б стати частиною європейської економіки», - додав він.

Міністр зазначив, що розвиток внутрішніх водних шляхів – можливість дешево і безпечно доставляти вантажі всередині України, берегти автошляхи та дбати про екологію: «Адже одна баржа вантажопід’ємністю 4 тис тонн перевозить стільки ж вантажу, як 200 фур або ж 57 залізничних вагонів».

«Проект Закону України 2475а «Про внутрішній водний транспорт» є головним базовим законопроектом, який встановлює правила ведення бізнесу на річці та покликаний повернуть українським річкам колишню славу транспортних водних артерій держави. Він містить новації, які націлені на суттєве спрощення умов ведення бізнесу на річці, а також зменшення витрат судновласників», - пояснив Володимир Омелян.

Законопроект скасовує низку платежів, зборів та дозвільних документів, а саме: скасовується плата за шлюзування, скасовується плата за проходження розвідних мостів. Передбачено можливість приватного інвестування у стратегічні об’єкти інфраструктури використовуючи механізм компенсації. Закладена норма демонополізації лоцманських послуг.

«Дискусія навколо Закону «Про внутрішні водні шляхи» триває більше двох років. Якби ми ухвалили його два роки тому, сьогодні Україна мала б 15 млн тонн перевезеного вантажу на річках у рік. Тож затягувати час більше не можна. Потрібно нарешті дати старт реформі річки», - додав Володимир Омелян.

Також міністр наголосив, що для впровадження реформи галузі необхідне ухвалення законопроектів №2476а – «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей справляння рентної плати за спеціальне використання води та оподаткування земель внутрішнього водного транспорту», а також №2713 «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні)».

 

Слідкуйте за діяльністю команди "Народного Фронту"
в соціальних мережах

Зв'язок

Головний офіс

01021, м. Київ-21, вул. Кловський узвіз, 7
(044) 359 0765
press@nfront.com.ua